Afgelopen dagen sprak ik met Marlies en Hans. Beiden hadden dezelfde boodschap: het draait niet om jou. En ik maar denken dat die hele website van mij JUIST om mij draait.
Marlies gaf me zelfs tips voor het verbeteren van het menu aan de rechterkant van mijn blog:
Gericht op de lezer/potentiële klant die op zoek is naar What’s in it for me? Ze zijn op zoek naar info; leuke dingen lezen/luisteren/zien en/of naar een oplossing. De meeste mensen komen op je site niet vanwege jou maar vanwege ‘datgene’ wat ze zoeken. Pas na wat geproefd te hebben, willen ze weten wie je bent.
Vanuit de marketing gezien heb je dus de klassieke fout gemaakt door ‘jezelf’ eerst te plaatsen.
Negen van de 10 sites zetten de ‘over mij pagina’ helemaal vooraan in het lijstje. Negen van de 10 sites bevatten een stoere foto van de maker op de homepage. Negen van de 10 sites showen op de homepage met een paar steekwoorden waar ze zo goed in zijn.
En negen van de 10 websites laten geen unieke muziek horen, laat staan dat ze überhaupt iets met audio doen.
Geef een reactie