Een online marketing expert, dat ben ik (ook)

Er zijn veel mensen die roepen: schoenmaker blijf bij je leest. Hokjesdenken. Ik hou er niet van. Ik heb mij nooit kunnen toeleggen op maar 1 ding. Dan raak ik al snel verveeld. Ik doe alles met volle overtuiging. En ben daarom veelzijdig. Hou niet van de middelmaat dus duik ik er altijd diep in. Of het nu om gitaarspelen gaat, het aanpassen van mijn weblog, of iets anders, voor mij komt het neer op iets heel graag willen en het dan ook doen. Zelf doen. 100% DIY!

DO IT YOURSELF

Hoeveel gezwoeg dit mij soms kost? Wil je niet weten. Maar ik geef niet op. Ik ga door. Overtuigend, principieel en vasthoudend.

Op een feest stelde Erwin Blom mij aan iemand voor: “en Marco is ook nog eens een hele grote marketing expert”. Pas toen viel het kwartje. Erwin’s woorden sloegen op het marketingconcept achter het Blog-Art festival van vorig jaar. Een enorme dosis guerilla marketing hebben we – ik organiseerde Blog-Art samen met Karin – laten zien.

En dat resulteerde in een item in het NOS Journaal op televisie, een paginagroot artikel in de Volkskrant, een interview voor VPRO De Avonden en nog veel meer. Resultaat? Theater aan het Spui heel blij en Gemeente Den Haag heel blij.

Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een nieuwe zakelijke onderneming. Het ligt in het verlengde van Blog-Art. Samen met Karin en Hans Zevenbergen zijn we bezig het Nieuwe Werken in Den Haag op te zetten. En dat is ook zoiets, terwijl ik jarenlang riep dat ik meer creatief ben dan ondernemer is ook dat nu niet meer van toepassing. Ik bereid om een groot risico te nemen en te doen wat ondernemers doen. Ondernemen!

Je bent niet wat je denkt, je bent wat je doet!

Door Marco Raaphorst

maakt podcasts en muziek

3 reacties

  1. Het Nieuwe Werken! Dat juich ik toe als Vrije Werker. Vrij denken, vrij doen, vrij werken. Onafhankelijk van tijd en plaats. Maar ook los van roestige conventies.

    Zooo benieuwd….

  2. het bleek gisteren maar weer; bij het kijken naar de tv uitzending op de bbc van de ondernemers die zouden willen investeren mits het product of ondernemig van de kandidaat risicoproof was, dat de creatieveling ernaast staat.

    bovendien was de zakelijke ondernemer ook op zoek naar zekerheid. uiteindelijk.

    ik denk juist dat het samen kan. en in combinatie juist erg succesvol kan zijn!

  3. @karin
    Mee eens, hoewel ik wel denk dat het nog slimmer kan als je elkaars talenten aanvult. Doe wat jij het beste kunt en laat de ander doen wat zij/hij het beste kan. Dan wordt de combinatie nog sterker. Maar allebei vrij en onafhankelijk, niet onder een corporate paraplu, want dat is fnuikend voor de creativiteit.

Laat een antwoord achter aan karin r. Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.