in samenraapsel

Geluid & creativiteit en een Kamer van Koophandel

Ik zag het binnenkomen in mijn stats, de zoekterm ‘geluid & creativiteit’. Een mooie zoekterm.

Voor een deel is het pure aandachttrekkerij dat bloggen. En daar doe ik graag aan mee. Op de juiste manier Google zien te verleiden is noodzaak. Weliswaar zonder jezelf of de waarde van je content daarin te verloochenen. Content is koning en verdient aandacht.

Toen ik ruim 7 jaar geleden Melodiefabriek inschreef bij de Kamer van Koophandel stelde ik me voor dat ik me professioneel ging bezig houden met compositie en sound design. De jaren daarna bewezen dat dit voor een deel ook klopte. Voor een deel, want hoewel ik natuurlijk regelmatig naar klanten een factuur stuur, de meeste mensen hebben met mij op een hele andere manier contact, namelijk via mijn blog. Een manier die veel vrijblijvender is. Veel van die mensen hebben misschien zelfs nooit maatwerkmuziek van mij nodig. Of hoeven mij niet in te huren voor een lezing. Zij komen hier vanwege de content. Omdat het iets met ze doet. En dat doet iets met mij. Hoe zou de Kamer van Koophandel dat vinden?

Geef een reactie