1 jaar op SoundCloud: de cijfers

Vorig jaar trakteerde ik mijzelf op het SoundCloud Raaphorst account. Het kostte mij nog geen 30 euro voor een jaar. Daarmee werd ik supporter van een goeie audio-service die geheel vrij is van advertenties.

Het is me goed bevallen op 1 groot nadeel na: SoundCloud is nogal eens even tijdelijk down. Meestal heel kort, vaak slechts een paar seconden, maar toch, down is down. De muziek valt dan niet meer te beluisteren. En dat is jammer. Ik begreep dat de Berlijnse firma er hard aan werkt dit te verbeteren.

Omdat ik opnieuw voor een nieuw jaar moet betalen kreeg ik een mailtje van SoundCloud met wat cijfers. Dat zou mij over moeten halen de service te blijven gebruiken. Deze cijfers:

Did you know that you have 133 minutes in 55 tracks stored online and have 304 people following your every sound? Your tracks have been played 10733 times and been favorited by 59 people.

Ik vind het positief. Niet alleen is het leuk dat mensen je muziek downloaden, soms ook kopen en favoriet maken, ook kreeg ik contact met een paar professionele contacten die ik niet eerder kende. Ook ben ik erg te spreken over de sociale aspecten van SoundCloud. Ik zal dus mijn vervloekte creditcard – want al die fucking banken zijn zo anti-Wikileaks – ook dit jaar trekken. Verlenging.

SoundCloud, goed bezig!

Door Marco Raaphorst

maakt podcasts en muziek

4 reacties

  1. Wel leuk dat je positief bent over soundcloud. Je was 2 jaar geleden te gast bij de NHL hogeschool in Leeuwarden. Je gaf daar toen een gastles en toen vroeg ik jou wat je van soundcloud vond. Toen wiste je helemaal niet wat je ermee moest en vond je het niet interessant.

  2. @Bart: ik vond het een tijd lang beperkter dan Bandcamp. Maar wat voor mij de boel veranderde was de API die echt heel veel extra mogelijkheden biedt.

    @Arthur: lijkt bijna promotie dit :)

Laat een antwoord achter aan Arthur Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.