Verdienmodel

The future of digital media is not one large revenue stream. Lawsuits cannot control the flow of digital information. People are going to use your stuff anyway. The only thing you can do is give them the option to pay for it.

(bron)

Abonneer je gratis op mijn blog. Je kunt zelf instellen of je onmiddellijk, dagelijks of wekelijks een e-mail ontvangt wanneer ik iets publiceer.

Je kunt mijn blog ook via de RSS-feed volgen. Of volg me op Mastodon.

Luister naar mijn muziek op Spotify, Apple Music, Tidal, Deezer of elke andere streaming service (zoek op 'Marco Raaphorst').

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als uitgesproken

Door Marco Raaphorst

vrijdenker, podcastmaker, muziekmaker, sounddesigner, blogger

8 reacties

  1. Ik begrijp wat u bedoelt:
    Wat ben ik u schuldig?
    Kan ik een betalingsregeling treffen,
    men betaalt mijzelf ook maar zeer matig.
    (En ook ik produceer heel aardige zaakjes..)

  2. @Maurice: Dank voor de link. Heffingen, ik ben er niet voor.

    Nu betaal ik die ook al op CD-R’s en DVD-R’s terwijl ik daar alleen mijn eigen werk op brand en dat belandt in de zakken van Borsato en dure bestuursleden her en der.

    Het valt mij steeds meer op dat kranten geen mening geven. Weblogs wel :)

  3. @Maurits: interessant artikel. “Some argue that we need subjective gatekeepers as filters.” Die grote filter-sites leken mij eerst logisch, maar ik denk dat vrienden elkaar nog beter op de hoogte kunnen houden van wat interessant is een wat niet.

  4. de filters zijn de (gespecialiseerde) blogs, decentraal, de kleine schaal, persoonlijk, waaruit vanzelf opborrelt wat ook op grotere schaal de moeite waard kan zijn, dingen die nooit door de snelfiltermaling van de grote sites zouden komen.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.