Verdienmodel

The future of digital media is not one large revenue stream. Lawsuits cannot control the flow of digital information. People are going to use your stuff anyway. The only thing you can do is give them the option to pay for it.

(bron)


Reacties

8 reacties op “Verdienmodel”

  1. Ik begrijp wat u bedoelt:
    Wat ben ik u schuldig?
    Kan ik een betalingsregeling treffen,
    men betaalt mijzelf ook maar zeer matig.
    (En ook ik produceer heel aardige zaakjes..)

  2. http://www.volkskrant.nl/economie/article521035.ece/Maak_internet_duurder_wegens_downloaden_muziek gaat ook hierover, maar is natuurlijk een verkapte overlevinsstrategie van de platenmaatschappijen. Die zijn helemaal niet nodig, als ik de artiest direct voor zijn diensten/muziek kan betalen.

  3. @Maurice: Dank voor de link. Heffingen, ik ben er niet voor.

    Nu betaal ik die ook al op CD-R’s en DVD-R’s terwijl ik daar alleen mijn eigen werk op brand en dat belandt in de zakken van Borsato en dure bestuursleden her en der.

    Het valt mij steeds meer op dat kranten geen mening geven. Weblogs wel :)

  4. Maurits avatar

    Jeff Price vertelt zijn verhaal in de Huffington Post:
    “His piece describes clearly what the major record labels used to be good for and why they are now good for nothing but getting in the way.”(SlashDot)
    Volledig artikel hier:
    http://www.huffingtonpost.com/jeff-price/the-democratization-of-th_b_93065.html

  5. @Maurits: interessant artikel. “Some argue that we need subjective gatekeepers as filters.” Die grote filter-sites leken mij eerst logisch, maar ik denk dat vrienden elkaar nog beter op de hoogte kunnen houden van wat interessant is een wat niet.

  6. Maurits Burgers avatar
    Maurits Burgers

    de filters zijn de (gespecialiseerde) blogs, decentraal, de kleine schaal, persoonlijk, waaruit vanzelf opborrelt wat ook op grotere schaal de moeite waard kan zijn, dingen die nooit door de snelfiltermaling van de grote sites zouden komen.

  7. @Maurits: ja, inderdaad. Klein en persoonlijk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.