in samenraapsel

Viespeukerij van LJS, Den Haag

Vandaag ging de adapter van mijn MacBook Pro stuk. Ineens. Ik keek even op de Apple.nl website wat een nieuwe kostte, 89 euro (!) en vertrok richting winkel. In de winkel bleek inderdaad dat ik een nieuwe moest kopen, alleen stond op het stickertje dat ‘ie 99 euro (!!!) kost. Apple heeft een vaste prijs? De man van de technische dienst snapte het ook niet goed, dus liep ‘ie met me mee naar de verkoopbalie en legde het verhaal daar uit. Vervolgens keek de verkoper mij aan en zei: “neehee, dan kan ik er maar 1 euro op verdienen!”, en trekt daarbij een vieze gore gladde Apple grijns, dat wil je niet weten!

Ik werd kwaad en heb dat laten weten ook! En let wel, ik heb behoorlijk veel pech met deze, nog geen, 2 jaar oude MacBook Pro gehad. Een beetje klantenservice zou ik dan wel verwachten, maar nee. Ik ben toen naar de Mac Store een straatje verderop gelopen die dezelfde adapter, niet in een zakje, maar zelfs in een mooi dichtgesealed doosje (waarvan de doorwinterde Apple fanboys zouden zeggen: “aaaah, zelfs de doos is mooi!”) aan mij konden verkopen, voor jawel, 89 euro.

Apple, totale #fail voor mij. En LJS, Den Haag in het bijzonder!

Geef een reactie

  1. LJS heeft lak aan het welzijn van hun klanten.
    Niet gek; mensen staan immers in de rij voor de nieuwste iPod/Pad.
    Vorig jaar kocht ik een iPhone bij LJS. Na een maand werden er aansluitkosten van mijn rekening afgeschreven. Dit hoort op de koopovereenkomst te staan, maar het stond nergens vermeld ook niet in de voorwaarden van LJS, Apple en T-mobile, en ik had al zeker niet ingestemd met aansluitkosten.
    Als je vraagt om opheldering wordt je gewezen op prijslijstje in de winkel, oftewel: je had het kunnen weten.

    Vervolgens breng je je apparaat voor reparatie. De telefoon was nauwelijks gebruikt (zeker niet nat geweest). Hij werd gloeiendheet bij applicaties en het scherm bevroor elke dag en het bereik was zeer slecht. Waterschade was de conlcusie; kosten € 255,-. Dan had ik hem maar moeten verzekeren?!
    Vervolgens vragen ze € 55,- onderzoekskosten als je het apparaat ongerepareerd terugwilt.
    Ik heb gezegd dat ze ‘m in hun h*l kunnen stoppen. Op mijn afgiftebewijs stond dat onderzoekskosten verschuldigd waren bij een softwarematige fout, dit was niet het geval; de software was up-to-date.
    Ik heb een klacht gestuurd per email. Geen antwoord. Na 6 weken heb ik gebeld met de winkel zeggen ze “we doen niet zoveel met de algemene email, we geven de voorkeur aan een schriftelijke klacht”(?!) Van een computerwinkel nota bene.
    Vandaag werd ik gebeld. Ik had nog een week om de telefoon op te halen, anders wordt ie afgevoerd/ vernietigd en ik zou alsnog een rekening krijgen voor de onderzoekskosten. Toen ik hierover een vraag wilde stellen verbraken zij de verbinding (ik ben immers een “lastige” klant.
    Ik noem het “lef hebben”. Ik ga niet zo met mijn klanten om. Zo’n disrespectvol beleid als bij LJS heb ik nergens anders meegemaakt. Het apparaat heeft mij zo’n € 850,- gekost en ik heb er slechts enkele maanden plezier van gehad en héél veel ergernis.
    Inmiddels heb ik een iPad (online) besteld.
    Mooi product, maar koop hem niet bij LJS :-)

  2. @Rik: mijn vriendin heeft inmiddels ook een Apple laptop, een MacBook. En natuurlijk niet bij LJS gekocht :)

    Jouw verhaal is wel erg bar zeg. Dat komt hun toch duur te staan. Ik ben door LJS per email een poos geleden benaderd of ik dit blogje wilde verwijderen. En nee, natuurlijk wilde ik dat niet.