Vroeger zat men bij elkaar in 1 gebouw omdat de ene medewerker een brief tikte, dat in een bakje ‘post-uit’ legde en vervolgens door een medewerker van De Postkamer werd bezorgd bij de betreffende persoon van een andere afdeling. Als je iets met P&O moest doen, dan hoefde je de trap maar naar beneden te nemen, links de gang in en dan de 3e deur rechts te nemen. Goh, wat vonden we dat handig, alle medewerkers in 1 pand onderbrengen! Hoe kostbaar en niet efficiënt is dat te noemen, tenminste heden ten dage. Hoe vaak had je per week P&O nodig? Of moet ik vragen hoevaak per maand, of per jaar misschien? Met sommige afdelingen en mensen uit Het Kantoor had je helemaal nooit iets te maken.
Met de komst van de computer hoef je niets meer fysiek te bezorgen. Je hoeft zelfs geen fysieke handtekening te laten zetten door jouw manager, nee dat kan allemaal digitaal via de computer. Of je nu op kantoor zit, in je vakantiehuis in Spanje of in de trein tussen Antwerpen en Parijs, dat maakt niets uit.
Hoeveel berichten voor de Guardian of the New York Times worden op luchthavens geschreven denk je? Als de inspiratie komt, dan komt ‘ie. Laptop open, typen en deliver!
De opvolger van Het Kantoor heet Het Nieuwe Werken.
En de Nieuwe Werken Ondernemer reist veel want De Nieuwe Werken Ondernemer werkt Samen. Samen, een netwerk, sterker dan de som der delen, Sociaal Kapitaal. En De Nieuwe Werken Ondernemer laat regelmatig zijn/haar neus zien. Mensen In Real Life ontmoeten is leuk en zinvol voor goed contact. Het IRL lijstje op Twitter is groeiende.
De Nieuwe Werken Ondernemer heeft vrijwel dagelijks een plek nodig om met iemand af te spreken, lekker in een open coworking-plek – De Huiskamer genoemd – waar de collega’s zitten, collega’s die zelf uitgekozen zijn op basis van gezamenlijke passies (lees: dat wat ze vroeger werk noemden). De plek waar die boeiende lezingen gegeven worden, mooie kunst aan de muur hangt, waar leuke verrassende creatieve evenementen georganiseerd worden.
Het van 9 tot 5 werken werkt niet meer en Het Kantoor is het probleem; inefficiënt, files, hoge kosten, niet flexibel, etc.
Het Nieuwe Werken, de oplossing.
Binnenkort ook in Den Haag.
wordt vervolgd!
Geef een reactie