the brand and the soul are the same

Ik vind die lijstjes met tips op internet vaak te gemakkelijk en te voorspelbaar. De lijst van podcaster Jesse Thorn die ik zojuist op Transom las vormt daarop een uitzondering. Jesse is geen bekende voor mij, sterker nog: ik heb nog nooit iets qua audio van de man gehoord. Inmiddels ben ik dus bekend met zijn 12 Point Program. Ik licht er eentje uit:

4. Don’t Confuse Content & Medium (Boing Boing)

Een mooi relaas over het ook door mij zeer gewaardeerde Boing Boing dat zichzelf al sinds jaar en dag “a directory of wonderful things” noemt. Jesse legt uit dat Boing Boing ooit begon als een magazine op papier, om later 100% online te gaan, het gezelschap van auteurs uitbreidde en jaren later besloot meer met video te gaan doen. Maar wat ze ook doen, Boing Boing blijft hetzelfde, want:

The form is different, the content is different, but the brand and the soul are the same

En zo is het. Een stabiele succesfactor en een goeie tip!


Ontvang mijn blogposts per e-mail

Je kunt de frequentie hiervan zelf instellen.


Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.