in samenraapsel

In de video hierboven het wonderlijke verhaal van Steve Jobs die in 1997 terugkeerde naar Apple om de boel te redden. De oplossing? Een geweldige reclamecampagne.

Het voorbeeld van Apple: Nike

In de video legt Steve uit dat er volgens hem slechts een paar merken zijn die er toe doen in deze wereld. Apple doet er op dat moment helemaal niet toe maar Steve wil het tij zien te keren. In zijn speech haalt ‘ie het door hem bewonderde merk Nike aan. Wat is de kracht van de Nike reclames? Ze eren grote atleten. En precies die methode wordt ook toegepast in de nieuwe slogan van Apple: Think Different. Verzonnen door het reclamebureau TBWA\CHIAT\DAY.

Klanten die geen echte klanten zijn

In de Think Differently commercial laat Apple legendarische figuren zien waarbij Apple de suggestie wekt dat het allemaal Apple gebruikers zijn. Een eerbetoon aan de andersdenkenden, de creatievelingen, the crazy ones. Veel van die mensen waren toen allang dood. Wat Apple hier doet is dus uiterst suggestief. Het rekent legendarische figuren tot haar klantenkring ook al zijn ze het niet. Dit zijn geen Apple gebruikers, ze zouden het misschien kunnen zijn.

(omslag image onder CC BY-NC-SA: Think Different 3 by subuddha)

P.S. Erik van Heeswijk deelde gisteren bovenstaande video via zijn timeline op Facebook. Dit bracht me op het idee er zelf iets over te bloggen.

Geef een reactie

  1. Apple en iPad hebben mijn leven efficiƫnt gemaakt. Ik heb een hekel aan dingen opnieuw doen en geniet van tijdbesparing. Apple doet het.