in samenraapsel

Facebook sloopt de kunst

Vrijdag laadde ik een foto op Facebook, voor vrienden, dus niet openbaar:

Jurk van Theo Botschuyver, Jeffrey Shaw

De jurk is cultureel erfgoed en is op het moment in de expositie Amsterdam Magisch Centrum in het Stedelijk Museum te zien. De foto werd door mij gemaakt.

Facebook herkende er twee blote tepels in en een behaard vrouwelijk geslachtsorgaan. Oh my god, de wereld vergaat! Hel, hel, hel, hel, iemand moet DIT stoppen. En dus werd deze foto gelijk van Facebook geweerd:

Ik diende hiertegen bezwaar in. NATUURLIJK! We gaan godzakke geen makke slaven worden van die trumperiaanse klote site right? En het gaat hier immers om KUNST!

Je ziet het, ik heb een fout begaan en moet oppassen volgens de Facehoer anders gaan er volgende keer echt klappen vallen.

Na mijn verzoek het nog eens te heroverwegen kreeg ik gisteren een afwijzende reactie. De 2 tepels en de bedekte flamoes waren volgens Facebook een gevaar voor de mensheid.

Ik heb Facebook daarbij op de hoogte gesteld dat het om een kunstwerk gaat. Heb de namen van de kunstenaars doorgegeven. Maar Facebook geeft er Geen Ene Donder Om. Die zitten gewoon met die Zuikerberg met z’n rotkop het geld te tellen.

Ik wens Facebook een ongeneeslijke ziekte toe. Ga gewoon voor mijn ogen sterven. Vol gaarne. Nu. Hier. Op dit moment.

U wordt niet gemist.

UPDATE: het was te verwachten, ook dit bericht mocht niet op Facebook gedeeld worden:

En na het klikken op Doorgaan kreeg ik deze te zien:

Tja dit is en was Facebook voor mij.

En krijg dit op Messenger te zien:


Voor een kleine donatie via IDEAL zodat ik mijn werk onafhankelijk kan blijven doen, klik hier. Alvast bedankt!


Wil je mijn blogposts per e-mail of middels een feedreader ontvangen? Abonneer je dan HIER.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  1. Heb de indruk dat de mensen die werken bij dit bedrijf nu juist 99% hardlib zijn. Misschien een enkele kaststemmer voor The Donald. Groupthink max. Mooie ironie vind ik dat.
    Uiteindelijk is het goed, een argument voor zelf de dingen in de hand houden. Je zet je content op de server van een privaat bedrijf. Die kunnen zelf de regels bepalen.
    Aan de andere kant, 2.300.000.000 FB fans can’t be wrong :)