in samenraapsel

De CD is dood, ga boeken verkopen!

Peter van MOMI liet in het commentaar het volgende weten:

Toch koop ik nog steeds weinig mp3’s. Ik wil hoesjes! Eigenlijk zouden vormgevers daar iets op moeten bedenken. Op zichzelf staand artwork (posters?) die je bij de muziek kunt bestellen.

Dus hier het idee: verkoop het boekje in plaats van de muziek. De muziek laat je gratis downloaden en verspreiden vanaf je website. Hoe beter het boekje, hoe meer je zal verkopen. Waarschijnlijk.

Nu is Peter zo’n beetje de meest waanzinnige vormgever die ik ken, dus… wordt vervolgd :)

Geef een reactie

14 reacties

  1. Een mooi boekje is wel iets wat mensen willen hebben denk ik. Met name als het artwork fraai is en er interessante informatie over het album in staat. Het begint aardig te borrelen in mijn hoofd :)

    Ja, die heffingen… maar met een boekje is het origineel toch wel beter lijkt mij. Het fijne van een boekje is dat het de content en de drager samenbrengt. Da’s een nadeel van muziek. Platen hebben een pick-up nodig, CD’s een CD-speler. Een compleet product zoals een boek is daarom wel iets wat niet zo snel vervangen kan worden…. kortom: een boekje is goed!

  2. In Singapore kan je van sommige CD’s nu 2 versies kopen: eentje met een uitgebreid boekje en eentje met alleen een voorkantje. Verschil is iets van 3 euro. Volgens de platenmaatschappij zijn de kosten juist zo hoog door drukwerk, dus door daar op te besparen, kunnen ze de prijs drukken.

  3. Daar kan de platenmaatschappij best eens gelijk in hebben. Je zou ook de winstmarge wat naar beneden kunnen halen, dat scheelt vast nog veel meer…

  4. Het formaat hangt samen met het budget en het enthousiasme van de band. Die Radiohead hoezen bijvorrbeeld. Die zijn echt niet goedkoop. Maar wel heel stoer!
    Which reminds me: 11 mei t/m 10 juni 2007, V!P’S R’dam: Stanley Donwood – Department of Reclusive Paranoia