Blog-Art

In Theater aan het Spui in Den Haag organiseerde ik samen met Karin Ramaker in 2009 het allereerste Nederlandse festival voor creatieve webloggers.

We haalden alle kranten, NRC, Trouw, AD en we stonden paginagroot in de kunstbijlage van de Volkskrant (met een prachtige foto van Martijn Beekman).

Volkskrant

We werden geïnterviewd in het VPRO programma De Avonden:

En de NOS kwam op het festival filmen en zond er een item over uit tijdens het 11 uur Journaal:

blog-art bij talkshow theater a/h spui

NOS on the scene @ Blog-art

John Dear Mowing Club @ Blog-art, The Hague

blogggggg
(wereldfoto van Martijn Beekman)

Blog-art flyer

Geef een reactie

Reactie

  1. Ik kijk net even naar de Vimeo met Karin, zie ik mezelf op de achtergrond staan. Grappig. Had ik nog niet eerder opgemerkt. En er is nog niets van de actualiteit verdwenen. Boeiend interview ook met Marco. Zou toch zo vandaag plaats kunnen hebben gehad? Jammer dat er geen jaarlijks vervolg aan werd gegeven.

    • Er is veel veranderd. Nu hoef je het fenomeen bloggen niet meer uit te leggen. Nu zijn er zeer veel professionele bloggers. En ook het fenomeen embedden hoef je niet meer uit te leggen.

      Het is een leuk moment in de tijd. De Avonden bestaat inmiddels niet meer. Alles verschuift naar online. Hoewel er nog steeds mensen zijn die daaraan twijfelen…

  2. Bloggen is aan het grote publiek voorbijgegaan. In mijn omgeving en dan bedoel ik familie en kennissen is geen hond die bloggen iets zegt. Wel dat ze papieren informatie steeds minder moeten. Veel mensen willen helemaal niet aan de digitale communicatie maar hebben niet door dat zelfs hun koffiemachine op het internet is aangesloten.

    • Het woord blog valt toch echt regelmatig in kranten, op televisie en op de radio? Ook hanteren nu.nl, NOS, NRC, Volkskrant nu blogs meer als bron. Dat was 5 jaar geleden een heel ander verhaal. Net zo goed als Twitter en Facebook toen nog behoorlijk onbekend waren. Maar iedereen kende Hyves. Uitzonderingen daargelaten.

      En in de beauty en modewereld is bloggen al jaren een fenomeen. In Nederland is dat ook heel groot. Zelfs Sanoma investeert daarin, zie bv http://www.fashionista.nl dat zelfs een blog magazine uitgeeft (Blogazine). Het ligt bij mijn dochter op de kamer…

      En hoeveel bedrijven en organisaties bloggen inmiddels? De NS, de KLM, de ANWB etc. En Zelfs de Belastingdienst gebruikt een blog, men draait WordPress op haar intranet.

      De situatie van 5 jaar geleden is echt niet meer te vergelijken met de situatie van nu naar mijn idee maar als jij zegt dat jouw familie er onbekend mee is dan geloof ik dat graag. Toch is dat best vreemd en kan ik het niet goed plaatsen.