Utrecht CS is vandaag geheel platgelegd door een brand bij een verkeersleidingspost van ProRail. Ook ik stond om kwart over 5 raar te kijken, er waren geen treinen die van of naar Utrecht reden. De NS kon mij niet adviseren wat te doen. Een Connexxion bus nemen was mogelijk maar dan wel op eigen kosten. Samenwerking tussen de NS en Connexxion is niet vanzelfsprekend, zo bleek maar weer.
Gelukkig kreeg ik een lift. En niet alleen ik, ook vele anderen. Op Twitter is de hashtag #lift nu al de hele avond een hot item. Iedereen met een auto biedt gestrande reizigers aan mee te liften. Een initiatief niet van de NS, ProRail, Connexxion, de Politie, of welk bedrijf of overheidsinstantie dan ook maar een initiatief van de burgers zelf.
Dit is wat we met recht Sociale Media mogen noemen. Dankzij Twitter. En de NS en consorten die falen allemaal.
Update: opvallend was gisteravond dat RTL Nieuws tussen de Voice Of Holland door helemaal niets noemde van het burgerinitiatief op Twitter. Schandalig!
En check ook LiftDeck. Even in 1 avond snel opgezet om burgers te helpen. En opnieuw niet verzonnen door NS of wat dan ook, maar gewoon van @femmetaken. Ongelofelijk hoe erg bedrijven en instanties zitten te slapen.
Geef een reactie