Ik haat Hyves!

Ja, ik haat Hyves en wil er weg.

Maar weet je wat? Je kunt je account niet opheffen! Of ik mis een van die verschrikkelijk lelijk ogende knoppen die op een onlogische plek staan…

Al weken werkt de RSS-import van mijn blog niet op Hyves. Wekenlang stond er een oud bericht. Ja, lekker leuk, alsof er niets meer gebeurt. Alsof ik al wekenlang met de tenen omhoog leg! Ik mailde Hyves. Geen antwoord. Kortom: nul service.

Vandaag wilde ik een paar mensen via Hyves een mailtje sturen maar er gebeurt niets. Wachten, wachten, wachten.

Ik hou niet van onbetrouwbare shit en services die niet op mijn emails reageren.

Op lezingen heb ik vaak die gasten van Hyves horen spreken over hoe goed Hyves wel niet is. Goed? Populair, dat wel, maar goed? Goed in de zin van ‘Sterren dansen op het ijs’ of ‘Joran, the movie!’? Ik zeg, 1 woord: brakke zooi! Nie goed!

Ik wil mijn Hyves profiel deleten. Iemand een tip hoe ik dat kan doen?

En voor familie en vrienden: Google me gewoon ff, want ik ben op Google eenvoudiger te vinden dan via dat brakke Hyves zoek-dingetje.

Zo, dat ben ik kwijt. Nu douchen! Grrr!

Update: gelukt:

Good for me


Abonneer je op mijn berichten

Bepaal zelf de frequentie waarin je mijn artikelen wilt ontvangen (direct, dagelijks of eens per week). De link om dit in te stellen vind je in de bevestigingsmail.

Reacties

36 reacties op “Ik haat Hyves!”

  1. Bob avatar

    Aanvulling op Arnoud’s link: Je moet dan zes keer bevestigen, en drie mails beantwoorden, maar dan ben je er daadwerkelijk vanaf.

  2. Marco Raaphorst avatar

    @Arnoud: top! werkt!

    @Bob: inderdaad, allerlei bevestigingsmails met suffe funny icons. Laatste boodschap:
    “Een triest moment, je hyves account wordt verwijderd…Hoe heeft het zo ver kunnen komen??”

    Zoiets verzin je toch niet? Alsof ik in een kleuter ben. Is dit wat het gros van Nederland wil? Internet voor dummies, grote rode en gele knoppen en krabbelen bij elkaar?

    Ben nog steeds boos. Zo ff fietsen…

  3. Jiri avatar
    Jiri

    Dat u daar zo laat achterkomt…
    Enfin, beter laat dan nooit, nietwaar?

  4. Jiri avatar
    Jiri

    Ik doelde niet zozeer op de techniek om er vanaf te komen, ik doe daar geen enkele moeite voor.., alswel op de gretigheid om op zo’n grote bull-shitsite te zijn..
    Getverderrie!

  5. Jeroen Mirck avatar

    Ik heb soms ook het idee dat Hyves zijn toon richt op pubers, omdat er zoveel pubers daar actief zijn. Als volwassene moet je die infantiele toon dan ook maar pikken. Zoals blogger Bert Brussen laatst zei: “In Nederland moet altijd alles gezellig blijven. Die misselijkmakende blijheid van een site als Hyves.nl is hier de norm.” Zelf vertrek ik niet van Hyves omdat veel kennissen maar één social network in hun referentiekader hebben zitten: Hyves. Hoog tijd dat dat eens verandert. Ik blijf je volgen, via diverse andere online netwerken… ;)

  6. Jiri avatar
    Jiri

    Het begint als een klein lichtgevend en inspirerend lichtpuntje in de duisternis, een peertje,in een schuurtje, vervolgens groeit het uit tot een gloeilampenindustrie,met een overdosis aan smerig licht, multinationaal, bah.., je krijgt zin om een kaarsje aan te steken.
    Dat bedoel ik dus.

  7. Jiri avatar
    Jiri

    .via diverse andere online netwerken.??
    Waarom niet simpel en eenvoudig http://www.marcoraaphorst.nl in uw bladwijzers, of desnoods als één uw favorieten?
    Ere wie ere toekomt, en niets via..

  8. Marco Raaphorst avatar

    @Jiri: ik hield dat account aan voor familie-leden en oud-klasgenoten, maar dacht wel steeds: waarom gebruiken ze Google niet? Google op mijn naam levert alles op wat ze willen weten. Nu dus, vandaag. Weg. Dit blog is mijn thuis en op Flickr en op Twitter.

    @Jeroen: Hyves kan handig zijn, maar het is ook een onpersoonlijke Internet for Dummies bende met technische problemen. En dan haak ik af. Tuurlijk houden we contact, we weten elkaar toch wel te vinden :)

  9. peter avatar
    peter

    Wie sprak ook alweer over de debilisering van Nederland? Hyves is daar het ultieme bewijs voor.

  10. Marco Raaphorst avatar

    @peter: ik weet niet wie het schreef. Iedereen doet maar, daar heb ik geen probleem mee. Over koetjes en kalfjes lullen, ook prima. Maar brakke zooi en geen support trek ik ff niet. En gele en rode iconen ook niet.

  11. Jeroen Mirck avatar

    @Jiri: Tuurlijk zit deze site in mijn bladwijzer. Maar ik volg Marco ook via Flickr en Twitter, waar hij hier ook zelf naar verwijst.

  12. woordenaar avatar
    woordenaar

    Profiel op hyves staat al een hele tijd blanco, vanwege die crappe service (vieze javameuk is het). eerst maar eens dat myspace zien kwijt te raken, ik heb mijn account wel gedeleted, maar daarmee ben ik er nog niet vanaf, krijg nog steeds elke week een nieuwsbrief en wil ik daar vanaf moet ik inloggen. Maar dat gaat dus weer niet omdat… Nou ja, het is pasen, Kip en ei.

  13. Marco Raaphorst avatar

    @woordenaar: ja, dat probleem heb ik met MySpace ook. Zuigt.

  14. karin avatar

    Oohw, vandaar!

    hyves vind ik
    een beetje
    achterhaald.

  15. Catharina avatar

    Ik vind Hyves ook suf en heb hetzelfde probleem met mijn blog feed. Na veel gezoek op de site eindelijk gevonden hoe ik in contact met die lui kon komen, mail verstuurd en vervolgens geen reactie en het probleem is ook niet opgelost.

    En verder is het ook al niks bijzonders, maar ja de rest van mijn familie en vrienden schijnen er anders over te denken…

  16. Marco Raaphorst avatar

    @karin: is ook. Oogt ouderwets. Internet for dummies. (sorry familie en vrienden)

    @Catharina: zullen de familie en vrienden Google niet kennen? Bij mij werkt het net zo, maar ik ben eigenwijs :)

  17. Florian avatar

    Wat een vreselijke melding ook bij het verwijderen.

  18. Marco Raaphorst avatar

    @Florian: goed voor een screenshot. Ik dacht nog: hoe verzinnen ze het? Maar een domme vraag, want ze verzinnen het gewoon.

  19. Ernst avatar

    Hallo ! Als je weet wat je er wel en niet van kunt verwachten is er niets mis met Hyves als aanvulling. Het is laagdrempelig (zelfs mijn kinderen kunnen het) en heeft een breed bereik. Daardoor niet elitair genoeg, dat begrijp ik. Overigens heb ik nooit problemen met mijn blog feed richting Hyves. Waar ik wel problemen mee heb is LastFM. Na 2 jaar trouwe dienst en bijna 16000 tracks selectief scrobbelen is vandaag ineens mijn lijst gedeeltelijk ge-reset.
    Help mij consumentenman !

  20. Marco Raaphorst avatar

    Eens Ernst. Ken wel meer mensen met problemen met de feed. En het blijft lastig dat als je een probleem hebt je geen reactie krijgt.

    Mijn profiel op Last.fm ziet er goed uit, inderdaad raar dat bij jou alles weg is. Ja, we staan nog aan het begin van de digitijd.

  21. Raymond Spanjar avatar

    Ik vind het jammer dat jullie zoveel problemen met Hyves hebben…

    Over het taalgebruik: dat richten we niet speciaal op pubers, maar op onszelf en de mensen die bij hyves werken, dat ligt tussen de 18 en de 40. Ik ben zelf 31 en vind het niet storend, maar ik snap wat jullie bedoelen, ik zal kijken of we daar wat aan kunnen doen.

    De klachten over de blog import zijn nieuw, daar gaan we naar kijken. Hebben jullie een voorbeeld van een hyve waar dit nu nog speelt? Ik heb net even gekeken bij een aantal imports en die werken wel, het is dus iig geen algemeen probleem.

    De vormgeving gaat ook op de schop, dus met die knoppen komt het wel goed. :-))

    Het beantwoorden van mails is inderdaad lang een groot probleem geweest, waarbij maar een deel van de mail beantwoord is. De mail is namelijk ook in een jaar tijd vertienvoudigd en dat was lastig bij te houden. Sinds dit weekend wordt alle mail weer binnen 24 uur beantwoord, dus als het goed is is dat ook opgelost.

    Verder komen er de komende tijd ook veel nieuwe handige tools bij, dus het is niet alleen kommer en kwel!

    Ps. Ik wist niet dat je zoveel kritiek had Jeroen, dat mag je ook wel tegen me zeggen als we elkaar spreken! :-)

  22. Marco Raaphorst avatar

    @Raymond: Catharina (hierboven in het commentaar) heeft dus ook last van het feed-probleem. Verders succes met Hyves en tof dat je even een reactie achterlaat!

  23. Fabio avatar
    Fabio

    Hyves, MySpace, veel van die dingen met veel buzz doen vooral pijn aan mijn ogen.
    Maar er zijn zat tevreden mensen die er aan mee doen, uiteindelijk is dat wat telt.

  24. Raymond Spanjar avatar

    @Marco, eens, had ik gezien dus we gaan er achteraan!

  25. Anneke avatar

    pppppppppppppsssssssssssss

  26. Elly van Amstel avatar

    Heel nuttig Marco, ik wil niet van mijn hyve af maar kreeg vandaag voor de tweede keer de vraag van iemand hoe een hyve te verwijderen. Google bracht uitkomst, want het is op hyves inderdaad niet makkelijk te vinden.
    Ok het is misschien policy om die link niet heel prominent neer te zetten, slim voor mensen met een kort lontje hihi, maar ik vind wel een stukje service als je er makkelijk van af kunt.

  27. Josine Wegner avatar
    Josine Wegner

    Wat een moordtitel::: Ik haat Hyves.
    Ik heb me ooit op verzoek van één iemand ingeschreven. Stom, stom, stom. Heb er geen gebruik van gemaakt en ben al maanden bezig om mezelf te verwijderen. Om mijn account te annuleren. Nou vergeet het maar. Het lukt je niet. Steeds weer die stomme teksten van : er moet een fout in het spel zijn. Maffiapraktijken zijn het. Maar is er iemand die een idee heeft om dit nou eens aan de GROTE KLOK te hangen. Is er geen belanghebbende ombudspersoon, die hier iets aan kan doen. Hebben jullie de privacyregels wel eens gelezen? Ik hoor graag over leuke wraakzuchtige ideeen.

  28. Josine Wegner avatar
    Josine Wegner

    zie nu ook het berichtje wat boven mij gepost was. Ik kon ook moeilijk vinden waar ik me uit kon schrijven. Maar dat had ik dan toch gevonden. Maar dan begint de ellende pas. Het is onvoorstelbaar, het is onbegrijpelijk dat je Hyves wil verlaten. Dus je begint opnieuw vol goede moed. Als je dan een klein stapje verder komt, is het nog steeds onvoorstelbaar, maar als je dan echt wil dan moet je links in gaan drukken. En raar hoor, maar die links werken toevallig niet. Probeer het een andere keer maar opnieuw. Je wordt razend, je hamert op de toetsen. Dan gaan er weer wat dagen overheen, en je probeert het opnieuw. Dan ga ik buiten het systeem om zoeken naar medestanders. Ik haat dit akelige aspect van mijn geliefde internet. heb verder haast nooit klachten.

  29. Marco Raaphorst avatar

    @Josine: ik hoop dat het uiteindelijk lukt om je account op te heffen. Zou toch echt wel moeten! Het is mij ook gelukt.

  30. Raymond Spanjar avatar

    Ha Josine,

    Wat irritant dat afmelden zo lastig was? De teksten zijn inderdaad wat melig, en vooral bloeddrukverhogend als je ze meerdere keren moet lezen. :-)

    De foutmeldingen daarentegen zijn niet bewust. Dat zou nu goed moeten werken, we zullen er nog een keer naar kijken!

  31. gilbert1968 avatar
    gilbert1968

    Ook ik wilde afgelopen zaterdag mijn hyves deleten.
    Supersnel zijn de welkomstmails die je direkt ontvangt na aanmelding maar helaas is het deleten van je hyves een complete ramp.
    Binnen enkele minuten ontvangt u een mail om uw hyves te deleten te bevestigen.
    Het is ondertussen woensdagavond en nog steeds geen bevestigingsmail ontvangen.
    Oftewel de 24uurs service is al zwaar beneden peil.
    Het is typisch nederlands veel beloven maar uberhaupt helemaal niks waarmaken.
    Alleen leugens verkopen.
    Het lijkt de firma Lycos wel maanden wachten voordat je uberhaupt antwoord krijgt.
    Dit soort comunity’s vervuilen het web.
    Service verlenen is er niet bij.
    Dus pas op voordat je aan hyves begint want je zit je hele leven er aan vast.

  32. Grombold Theofilos avatar
    Grombold Theofilos

    De radio de hele dag op het werk, ik word er gek van met die constant je volle aandacht op eisende
    DJs Die denken dat hun publiek uit voor hen in katzwijm vallende 18 jarige meisjes bestaat, ik haat die kloojos, gewoon bek houwen en plaatjes draaien (en ik hoef niet ieder uur kans te maken op zo’n k** lcd, rot toch op). Heeft niks met hyves te maken, maar jammer dan.

  33. Laura avatar
    Laura

    Thanks! Ik was Hyves ook een beetje zat en heb nu dankzij jouw link mijn account kunnen deleten. :D

  34. sylvia avatar
    sylvia

    ontzettend bedankt, eindelijk van hyves af, kwam ermaar niet achter na uren puzzelen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.