Het succes van de Amerikaanse Serial podcast toont aan dat de betrokkenheid van de luisteraar maximaal kan zijn. Waardoor podcasting inmiddels een begrip is geworden. Het laat ons zien dat in deze moderne tijden vol afleiding en versnipperde aandacht het de podcast is die het tegenovergestelde weet te bewerkstelligen.
Hou het kort… toch?
Video’s moeten vooral kort zijn, zo is het advies van de experts.
Over blogs zijn de meningen verdeeld. De een zegt dat je het kort moet houden, de ander zegt dat je voor de longread moet gaan.
En podcasts dan?
Podcasts moeten juist niet kort zijn. De echt goeie podcasts (lees: liefdevol gemaakt) hebben fans en die luisteren met de oogjes dicht aandachtig, doen de earplugs in en maken een wandeling of doen er de afwas bij.
De podcast is het allerbeste voorbeeld van betrokkenheid online. En hoewel de financieringsmogelijkheden ervan met name in Nederland lastig zijn, we weten dat financiers tegenwoordig niet langer geïnteresseerd zijn in aantallen views en bezoekersaantallen maar iets anders wensen: betrokkenheid.
En die betrokkenheid is bij podcasts dus maximaal. Tel uit je winst!
Geef een reactie