De podcast als toonbeeld van betrokkenheid

Het succes van de Amerikaanse Serial podcast toont aan dat de betrokkenheid van de luisteraar maximaal kan zijn. Waardoor podcasting inmiddels een begrip is geworden. Het laat ons zien dat in deze moderne tijden vol afleiding en versnipperde aandacht het de podcast is die het tegenovergestelde weet te bewerkstelligen.

Hou het kort… toch?

Video’s moeten vooral kort zijn, zo is het advies van de experts.

Over blogs zijn de meningen verdeeld. De een zegt dat je het kort moet houden, de ander zegt dat je voor de longread moet gaan.

En podcasts dan?

Podcasts moeten juist niet kort zijn. De echt goeie podcasts (lees: liefdevol gemaakt) hebben fans en die luisteren met de oogjes dicht aandachtig, doen de earplugs in en maken een wandeling of doen er de afwas bij.

De podcast is het allerbeste voorbeeld van betrokkenheid online. En hoewel de financieringsmogelijkheden ervan met name in Nederland lastig zijn, we weten dat financiers tegenwoordig niet langer geïnteresseerd zijn in aantallen views en bezoekersaantallen maar iets anders wensen: betrokkenheid.

En die betrokkenheid is bij podcasts dus maximaal. Tel uit je winst!


Abonneer je op mijn berichten

Bepaal zelf de frequentie waarin je mijn artikelen wilt ontvangen (direct, dagelijks of eens per week). De link om dit in te stellen vind je in de bevestigingsmail.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.