Rolling Stone Magazine heeft een nieuwe slogan:
‘Copy on, and one day all these legendary albums will disappear. And the great bands. And all the gifted young musicians. How are they supposed to make a living when everyone downloads their work for free?’
(bron)
Dus als je gaat kopiëren dan sterven artiesten uit? Elke marketeer weet dat als een idee of product gekopieerd wordt het JUIST bestaansrecht heeft. Zo zit de hele wereld in elkaar en al helemaal commerciële zaken zoals mode. Kopieren = vermenigvuldigen!
En hoe zat het met het ontstaan van HipHop ook alweer? Dat is toch ontstaan dankzij o.a. samples van James Brown? En toen het niet meer mocht van hem te samplen stopte iedereen ermee waardoor James Brown in 1 klap in de obscuriteit belande. Handig, not!
En zie ik daar niet een hoesje van Led Zeppelin? Goh leuk, van die lieve cokesnuivende jongens die liedjes van Willie Dixon en Steve Marriott even ‘geleend’ hebben om vervolgens het copyright te gaan claimen. Rolling Stone Magazine is er natuurlijk dol op. Mieters, doe ’s gek, rock und roll!
Ze liggen in een spagaat de pijnlijke dood te sterven, die muziek magazines. Maar ik zal er geen traan om laten. Dankzij internet is er meer muziek dan ooit tevoren te horen. Dankzij internet kan juist elke band een publiek vinden.
Opvallend zeldzaam trouwens, die houding van Rolling Stone Magazine. Zo van: hoe maak ik mezelf volkomen belachelijk en achterhaald.
Rollator Versteend Magazine.
Geef een reactie