The Verge herontdekt haar eigen blogkracht

The Verge werd onlangs vernieuwd en ‘Revolutionizing the media with blog posts’ viel op de website het blog te lezen.

Welcome to the new Verge

Revolutionizing the media with blog posts

bron

En ja, inclusief RSS-feed, want anders had men het ook never nooit een blog mogen noemen. Het redesign is opvallend des blogs te noemen met Asides naar andere websites en Quotes. De homepage oogt nu als een collega van nieuws, wat niet iedereen kan waarderen maar ik wel. Hoewel ik er gelijk bij moet zeggen dat ik zelden via de homepage het blog zal bezoeken omdat ik blogs via een feedreader lees. De Asides en Quotes van derden zijn overigens niet in de RSS-feed opgenomen, alleen de artikelen die The Verge zelf schrijft.

Our goal in redesigning The Verge was actually to redesign the relationship we have with you, our beloved audience. Six years ago, we developed a design system that was meant to confidently travel across platforms as the media unbundled itself into article pages individually distributed by social media and search algorithms. There’s a reason we had bright pink pull quotes in articles and laser lines shooting across our videos: we wanted to be distinctly The Verge, no matter where we showed up.

bron

The Verge kiest voor een nieuwe route. Daar waar het voorheen alle sociale media services dacht te moeten pleasen kiest het nu voor het sterker maken van haar eigen blog.

But publishing across other people’s platforms can only take you so far. And the more we lived with that decision, the more we felt strongly that our own platform should be an antidote to algorithmic news feeds, an editorial product made by actual people with intent and expertise. The Verge’s homepage is the single most popular page at Vox Media, and it should be a statement about what the internet can be at its best. 

So we sat down and thought about what was really important to us and how to make our homepage valuable every time you open it. We also thought about where we came from and how we built The Verge into what it is today. And we landed on: well shit, we just need to blog more.

bron

Dit is precies wat wij bloggers al sinds dag één roepen: het blog is dé thuisbasis. Hier kronkelen onze gedachten. Hier leven wij.


Abonneer je op mijn berichten

Bepaal zelf de frequentie waarin je mijn artikelen wilt ontvangen (direct, dagelijks of eens per week). De link om dit in te stellen vind je in de bevestigingsmail.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.