De meeste trailers zijn bagger. Eenheidsworst. Overdreven druk gedoe.
Waar is de rust gebleven? Is druk doen een manier om aandacht te vragen? Natuurlijk niet.
Toch denkt half Hollywood er anders over en gaat zij uit van de mens als eenheidsworst. Met als gevolg dat vrijwel alle trailers er min of meer hetzelfde uitzien en klinken. Ze maken allemaal gebruik van dezelfde geluidseffecten (lees: gedreun in het laag en snijdend hoog).
Zo ook met de trailer van de prachtige film Biutiful. Kijk maar:
http://www.youtube.com/watch?v=fdWz1IFEv4k
De film is echter totaal anders.
De mensen die dit soort trailers maken, ook de componisten en geluidsontwerpers ervan, zijn vaak andere mensen dan die direct betrokken waren bij de film. Een trailer is namelijk een commercial. En dus zet de producent de meest theatrale editors en geluidsontwerpers op de klus zodat de trailer werkelijk van het scherm afspat. Punt is: de meeste films moeten juist NIET spatten of knallen. Biutiful bijvoorbeeld.
Geef een reactie