Er zijn veel mensen die roepen: schoenmaker blijf bij je leest. Hokjesdenken. Ik hou er niet van. Ik heb mij nooit kunnen toeleggen op maar 1 ding. Dan raak ik al snel verveeld. Ik doe alles met volle overtuiging. En ben daarom veelzijdig. Hou niet van de middelmaat dus duik ik er altijd diep in. Of het nu om gitaarspelen gaat, het aanpassen van mijn weblog, of iets anders, voor mij komt het neer op iets heel graag willen en het dan ook doen. Zelf doen. 100% DIY!
Hoeveel gezwoeg dit mij soms kost? Wil je niet weten. Maar ik geef niet op. Ik ga door. Overtuigend, principieel en vasthoudend.
Op een feest stelde Erwin Blom mij aan iemand voor: “en Marco is ook nog eens een hele grote marketing expert”. Pas toen viel het kwartje. Erwin’s woorden sloegen op het marketingconcept achter het Blog-Art festival van vorig jaar. Een enorme dosis guerilla marketing hebben we – ik organiseerde Blog-Art samen met Karin – laten zien.
En dat resulteerde in een item in het NOS Journaal op televisie, een paginagroot artikel in de Volkskrant, een interview voor VPRO De Avonden en nog veel meer. Resultaat? Theater aan het Spui heel blij en Gemeente Den Haag heel blij.
Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een nieuwe zakelijke onderneming. Het ligt in het verlengde van Blog-Art. Samen met Karin en Hans Zevenbergen zijn we bezig het Nieuwe Werken in Den Haag op te zetten. En dat is ook zoiets, terwijl ik jarenlang riep dat ik meer creatief ben dan ondernemer is ook dat nu niet meer van toepassing. Ik bereid om een groot risico te nemen en te doen wat ondernemers doen. Ondernemen!
Je bent niet wat je denkt, je bent wat je doet!
Geef een reactie